Tisztább és zöldebb
Noha jelen pillanatban a járművek környezetvédelmi szempontból sokkal kedvezőbbek, mint a múltban, légszennyezésben még mindig az egyik legjelentősebb faktornak számítanak. Azok a járművek, amelyek autógázzal üzemelnek, a kibocsátott károsnak minősített anyagokból sokkal kevesebbet termelnek, mint a hagyományos üzemanyaggal működők. Ezeket a káros anyagokat hozzák kapcsolatba a környezeti és egészségügyi problémák kialakulásával.
2004-ben az európai Emissions Testing Programma megerősítette az LGP járművek környezeti hasznait és referenciáit. A teszteket négy független laboratóriummal végeztették el. A tesztek során benzin, diesel és LGP járműveket vizsgáltak. A tesztek megerősítették, hogy az LGP járművek:
17 %-kal kevesebb széndioxidot termelnek a benzinnél és 2%-kal kevesebbet a dízelnél
50%-kal kevesebb nitrogén dioxid a benzinnél és 20-szor kevesebb a dízelnél
A nitrogén oxidjai általában kapcsolatosak a szmogszennyező anyaggal. A nitrogén oxidjainak túlzott mennyiségi értékei, különösen a nitrogén-dioxid (NO2) növényekben és gyökereikben akkumulálódva képesek mezőgazdasági kulturákat tönkretenni.
120-szor kevesebb a kicsi részecskekibocsátás, mint a dízeljárműveknél
A kicsi részecske kibocsátások egészségügyi hatásai a szív és légúti és tüdőbetegségek, (mint pl. az asztma) fokozott kockázatát jelentik. Az LGP járművek ezekből 120-szor kevesebbett bocsátanak ki a diesel járműveknél.